Ogłoszenie
Wójt Gminy Sadowne informuje, że w związku z zamiarem Gminy Sadowne złożenia do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie wniosku o dofinansowanie w 2016 roku zadania pn. ,,Demontaż, transport i utylizacja pokryć dachowych wykonanych z wyrobów zawierających azbest zlokalizowanych na terenie gminy Sadowne w 2016 roku” prosi wszystkie zainteresowane osoby fizyczne, tj. właścicieli, zarządców lub użytkowników budynków, którzy w roku 2016 zamierzają usunąć azbest z budynków do składania Wniosków w terminie od 18.01.2016r. do dnia 22.01.2016 roku o odebranie odpadów zawierających azbest
Wnioski należy składać w Urzędzie Gminy Sadowne, pokój nr 13.
Informuję, że wraz z wnioskiem należy złożyć kopię zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę oraz oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (zgłoszenie i oświadczenie należy złożyć w Starostwie Powiatowym w Węgrowie). Zgłoszenie nie jest wymagane jeżeli azbest został już zdjęty z budynku.
Zadanie polegające na usuwaniu i unieszkodliwieniu azbestu może być dofinansowane dla j.s.t. do 85% kosztów kwalifikowanych w formie dotacji z możliwością uzupełnienia pożyczką do 15%.
Dofinansowaniem objęty zostanie:
- koszt demontażu płyt azbestowych,
- koszt przewiezienia azbestu z miejsca demontażu do miejsca unieszkodliwienia
- koszt unieszkodliwienia azbestu.
Dofinansowaniu nie podlega wykonanie nowego pokrycia dachowego.
Dofinansowaniu podlegać będzie także odbiór zdjętych płyt azbestowych zabezpieczonych na posesji, które zostały zgłoszone w trakcie przeprowadzonej przez Urząd Gminy w roku 2013 inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest.
Wnioski o dofinansowanie będą rozpatrywane wg kolejności złożenia do czasu wyczerpania przydzielonych środków.
(Druki wniosku można pobrać ze strony internetowej gminy www.sadowne.pl lub w Urzędzie Gminy Sadowne pokój nr 13).